torstai 31. tammikuuta 2013

Hapanimeläbroileri

Tätä ruokaa olen tehnyt todella nuoresta pitäen ja olen sen bongannut vanhempieni luota löytyvästä keittokirjasta. Resepti on hieman yksinkertaistettu alkuperäisestä ohjeesta. Tällaisenaan ruoan pystyy valmistamaan yhdessä pannussa kolmen sijaan. Minä en ole huomannut mitään dramaattista eroa maussa tai koostumuksessa yhdessä pannussa tehtynä, mutta jos haluat niin paista toki broilerit, vihannekset ja ananakset eri pannuilla ja yhdistä lopuksi. Soijapavunituja en ole löytänyt kuin tölkistä, joten olen korvannut ne mungpavuniduilla. Minulle tästä ruoasta on tullut kestosuosikki, jota olen monesti kavereillekin tarjonnut.


4 - 5 annosta

450 g broilerin fileesuikaleita

Marinadi:

1 munanvalkuainen
1 rkl maissijauhoja
1 rkl soijaa
sitruuna

Kastike:

1 tlk tomaattipyreetä
4 rkl soijaa
2 rkl valkoviinietikkaa
½ tl sokeria
½ tl jauhettua inkivääriä
ripaus valkopippuria
suolaa
 
1 purjo
1 rs mungpavunituja
½ ananas
öljyä
vahvaa chilikastiketta

Sekoita kulhossa munanvalkuainen, maissijauhot ja soija ja purista sekaan sitruunan mehua parin ruokalusikallisen verran. Sekoita broilerisuikaleet marinadin joukkoon ja anna maustua vähintään puolen tunnin ajan. Sekoita tomaattipyree, soija, valkoviinietikka, sokeri, inkivääri, valkopippuri ja suola kastikkeeksi. Suikaloi purjo. Puolita ananas, kuori se ja poista kova keskusta. Kuutioi ananaksen hedelmäliha. Paista maustuneet broilerinfileesuikaleet pannulla kullanruskeiksi ja lisää suikaloitu purjo ja idut broilerin joukkoon. Lisää kastike ja kypsytä ruokaa hetki pannulla. Halutessasi voit paistaa ananaspalat voissa ennen niiden lisäämistä ruokaan. Lisää ruokaan viimeisenä ananaspalat ja mausta vielä vahvalla chilikastikkeella. Tarjoa esimerkiksi jasmiiniriisin kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti